fredag 14. november 2008

Politiviruset


Jeg føler meg dårlig for tiden. Blir lett slapp. Kondisjonen er dårlig. Magen er i ulage. Av og til ser jeg dobbelt. Ryggen er skral. Det går smerter fra nakken og nedover ryggspiralen og helt ned i høyrebeinet. Kan det være isjas? Jeg er plaget med kvalme og hodepine. Humøret er ganske labert. Sover dårlig om natten. Potensen er heller ikke som den bør være med en så sprek og villig kone som jeg har.

Er det politiviruset som har rammet meg?

Som kjent er deler av politistyrken rammet av et mystisk virus. Viruset angriper fredag ettermiddag i 16-tiden og varer til mandag morgen kl. 07.00. I enkelte distrikt er så godt som alle politifolk sykemeldt.

Nei, det kan ikke være politivirus jeg har fått, min tilstand er nemlig permanent.

På tross av plagene går jeg på jobb hver dag, å sykemelde meg ligger liksom ikke for meg. Men det kan selvsagt være fordi jeg tilhører arbeiderklassen og ikke er høyskoleutdannet polititjenestemann. Årets frekkas må være politiets fagforeningsmann Arne Johannessen som tror at folk flest går på denne løgnen han serverer oss.

Politiets ulovlige sykemeldingsaksjon gjør det utrygt for vanlige folk. Det er fritt frem. All respekt og anseelse jeg måtte ha for politiet er påført ubotelig skade. Kanskje er det en ide å konkurranseutsette visse polititjenester? Eller må vi opprette borgervern?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar